3 Apr 2011

No plat "G" kat Malaysia??

Ini bukan prank, ini bukan cobaan, tapi ini betul-betul..Aku rasa korang dah biasa tengok no plat dengan huruf "KRISS","PROTON","PUTRAJAYA", "XOIC" dan macam-macam lagi..Tapi korang pernah tengok no plat kat Malaysia start daripada huruf G??Meh kita ushar sikit..

G1M 613, tak pelik ke??

Mula-mula aku tengok, puas lah aku fikir, ni no plat negara mana ni..Nak kate Singapore, diorang start S atau F..Nak kata Thailand, takde pulak huruf lingkar-lingkar tu..Nak kate Filipina, nampak benor menipunyer..So aku pun amik keputusan untuk tunggu owner motor ni..

Dan seorang awek bernama Niesah yang sedang kepenatan cakap tu motor member dia..Dan motor dibawah ini adalah motor yang didaftarkan di Malaysia..Dan seperti biasa, beliau mengeluh penat untuk memberi tahu semua orang termasuk pakcik driver RapidKL, apa maksud no plat tu..

Ego baru ni..

Dan G1M bermaksud Gagasan 1 Malaysia, dan no tu dia kate kene tempah..Sengal tak???Aku pun tak tau apa la motif kerajaan keluarkan no plat macam ni..Tapi yang penting, no plat N gak menjadi idaman di hati..

1 comment:

Anonymous said...

alahai..tah berapa ribu la pulak nak kena tempah no plat macam ni