22 Jun 2011

Ayam bulu terbalik

Sebelum aku start ni,amaran kepada member-member kat Universitas Sumatera Utara, post ni bukan pasal diri aku.Sebarang bentuk kutukan tidak akan dilayan.Hahaha..Kali ini memang pelik punya cerita, tapi tarak tipu punya..Pernah tengok ayam bulu terbalik?

Aku tak tau ape nama spesis ayam ni, tapi sebagai pembela mereka, atuk aku bagi nama ayam-ayam ni ayam bulu terbalik..Sebab apa?Tidak disangkal lagi, kerana mereka mempunyai bulu-bulu yang terbalik..Terbalik disini membawa maksud bulu yang biasanya akan tumbuh ke bawah, tertumbuh ke arah atas..Faham disitu??Tak faham cuba tengok gambar bawah ni..

"Auuw,malu la saya.Jangan la tangkap gambar saya"

Haa..Faham tak apa maksud aku??Bila dia tumbuh ke arah atas, automatik bulu dia akan jadi macam menggulung sikit, ala-ala curly gitu lorh..Tengok gambar kat bawah ni, dan bandingkan bulu dia dengan ayam-ayam yang lain..

"Ape pandang-pandang.Tau la gua hensem"

Kalau nampak ayam yang lain, bulu dia macam kemas je, tapi ayam bulu terbalik ni, nampak serabut sikit..Dan tahniah kepada beliau, ayam bulu terbalik kini mempunyai anak-anak kecil..Tapi aku tak dapat nak snap gambar dia, sebab dok lari je..Yang ayam ni pun hamkong dapat amik gambar dia, sebab nak dekat je, dia lari..

Aku tunggu hari je ade saintis datang rumah atuk aku, than beli ayam ni dengan harga yang mahal lagi mahal daripada harga sebuah Accord..Eh,jap..Rasa-rasa kalau aku bagi kat Sinar ke, Metro ke, aku leh jadi popular tak eh??Sape-sape ade link ngan Sinar Harian, leh contact aku eh..Aku nak gak popular instant.Hehehhe..

No comments: