30 Dec 2009

Mencari rezeki di kedai orang

Mamat 1 : Lapar la..eh,dah pukul 3 dah ni..Dah waktu time kite makan ni,hahaha(gelak sinis)
Mamat 2 : Betul gak tu,tapi kite nak makan kat mane eh??
Mamat 1 : Alaaa..ko ni macam tak biase je,Kedai Pak Abu a.k.a pable je la yang bukak time ni..Lagipun ade bola malam ni..MU vs Wigan..
Mamat 2 : Oh,cantek gak tu..tapi nanti tak takut ramai orang ke??
Mamat 1 : Alah..ko buat tak tau je..Takde orang nak kisah kat kite nanti..

Mamat 2 ekor tadi pun berjalan ke pable..Setibanya di tempat kejadian..

Mamat 1 : Ha,kan aku dah cakap,takde orang pun nak pedulikan kite.Dah jom carik makan.
Mamat 2 : Eh,eh..betul la cakap ko..eh,jap,jap..mamat pakai baju reebok merah tu pandang kite la!!die bagitau tukang masak ngan pekerja2!!lari!!!
Mamat 1 : Mane ade pe2 lah,tengok tu..tukang masak tu dah biase dah dengan kite..mamat reebok merah tu je yang geli dengan kite..

Ye,benar..Tepat sekali..Dialog diatas bukan berasal daripada manusia.Dialog diatas adalah daripada makhluk tuhan paling seksi kat bawah ni..


Itulah sebabnye aku malas gile nak makan kat pable,sebab aku pernah sakit perut,terus demam mase nak balik sem lepas.Pagi tu dah la ade exam,pastu flight aku petang.Lepas makan kat sane,terus sakit perut,muntah2 than diare.Nasib baik ade orang yang jage mase sakit(sayang kamu,huhu)..

Kalau bukan sebab nak tengok bola,takde la aku nak makan kat pable..Bayangkan,aku dah sound dah orang kat kedai tu.Tanpa rase bersalah,mamat tu cakap "ngak apa2 bang,dia dibawah aja.Ngak ke atas dia",sambil gelak ngan member2 die..2 ekor tikus kat dapur,bawah tempat masak,than die masuk dalam kabinet,hidu2 bekas makanan(and maybe ade jilat sikit) tanpa sebarang aral melintang,brader2 tu relax je..Aku rase jijik gile,dan tikus die bukan size biase okay..Kalau ikut size,dalam XL la,sebab yang gambar kat atas tu size XXXL..Tikus kat Malaysia size M je..

Tu lah reality kedai makan kat Indonesia.Nak carik yang bersih,aku rase dalam 20% je,dan semua mahal2 belaka.Kalau la ade grading kedai makan kat sini macam kat Malaysia,mesti semua dapat F- semua,kecuali restoran fast food..Aku rase diorang bela la tikus2 ni,sebab masih ada orang Indonesia yang makan tikus,tak tipu.Tapi aku lupe kat mane..(kalau ade orang Indonesia kate aku tipu,kate tengok John Pantau ngan Ekstreme Kuliner)..

Nasihat aku,kalau nak bercuti kat Indonesia,dan nak nak carik kedai makan murah,baik tak payah.Makan je kat kedai yang standard sikit.Biar mahal,asalkan kite tak kene ape2..

Dan Pak Abu,mintak maaf sebab takkan makan kat kedai Pak Abu lagi..(menyesal aku makan balik,sebab lepas aku sakit perut aritu,aku dah janji tak nak makan situ lagi)

ps : Gambar kat atas tu,tikus betul.Ditangkap somewhere at Indonesia,tapi aku tak tau kat mane.Kalau tak caye,google je,mesti ade..Sehatkan tikus2 kat sini??Makan dedak agak eh semua..

pss : Aku ade jumpe gambar orang Indonesia yang makan tikus tu,siap buat satay lagi.Tapi takut korang jijik..Aku pun tengok tadi,nak muntah tengok..

4 comments:

Mario said...

ya allah..sumpah mula-mula aku ingat gambar landak..

geli siallll

paeh said...

besar gila. xlalu aku kalo ade kedai mkn cmtu. lipas pun aku geli geleman.. haha

Encik Adie said...

Kalau fear factor dtng kt Indonesia,cnfirm ramai yg lpas bab2 mkan ni,hahaha..

pelik2perfect said...

hoh...ni da saiz memerang nih...baru plan ingat nak g bercuti kat indon...adess..tawar tekak aku =(