4 Feb 2010

Maklumat sulit ketenteraan kita diintip??


Kalau korang tak terkejut dengan benda ni,better start terkejut dan concern pasal benda ni sekarang..Menurut Utusan Malaysia 5/1/2010,Menteri Pertahanan kita,Datuk Zahid Hamidi mengesahkan bahawa ada kedutaan asing menggunakan Atase Pertahanan mereka dengan bantuan daripada orang dalam tentera sendiri untuk mendapatkan maklumat sulit ketenteraan kite..

Atase Pertahanan adalah wakil tentera sesuatu negara yang biasanya ada di kedutaan negara yang mempunyai hubungan diplomatik dengan negara tersebut untuk menjalinkan kerjasama dari segi ketenteraan atau keselamatan..Tapi dalam kes ni,mereka dah menyalahgunakan kuasa dan kepercayaan yang diberikan kerajaan Malaysia dengan melakukan kebiadaban mengintip rahsia ketenteraan negara..

Negara yang terlibat tak disebut,tapi mungkin nanti akan diumumkan jugak kot..Tapi ape yang aku risau adalah,kenapa mereka nak rahsia ketenteraan kite??Ade banyak kemungkinan..Mungkin mereka nak pelajari strategi ketenteraan kite untuk tujuan meniru,and the worse part is nak carik kelemahan kite untuk serang negara kite..Mudah-mudahan dijauhkan daripada benda ni..

Tapi ape yang paling aku sedih,ade orang kite sanggup menjual negara sendiri..Fikirkan lah,kalau betul-betul ade negara yang nak serang kite,sape yang susah..Sebab ketamakan beberapa individu,negara hancur luluh lantah..Fikir-fikirkan lah..

3 comments:

mario said...

risau aku weyy..macam2 skang ni..wabak..perang..gaduh dalaman..huuuu

Encik Adie said...

tu la psal..aku pn xtau nak ckap pe..klau xsyang mngara pun,pkir la org lain yg akan tggal kat sini nnti..

Anonymous said...

mungkin itu slah satu stategi ISRAEL tuk menakluk sesuatu negara.menawarkan wang berjuta2 kpada pengkhianat negara tuk dpatkn rahsia ketenteraan.masa makin hampir. - The Arrival.