25 Dec 2008

Hudud dan permasalahan

Hhmmm...aku bukan nak cakap aku ni baik sangat cite psal bnde ni..tpi aku rase mcam x puas ati klau aku x ckap bnde ni...

skang kat mlaysia skang,heboh psal hukum hudud yg ingin di kembangkan oleh PAS..ade mcam2 rspon psal bnde ni..aku nk kongsi ngan korang psal pndapt aku tntang isu ni..klau kite tgok kat brite2,bse la TV kerajaan..mesti akan ckap negative psal hukum ni...aku skang x sokong mane2..aku x ckap aku ni orang pembangkang atau aku ni orang krajaan..aku juz ckap aku skong yg mne betul je...

ade dalam brite,ade pihak2 kerajaan kate hukum hudud ni adalah dakyah pembngkang untuk tarik undi untuk plihan raya kecil kuala terengganu yg x lame lagi..tapi hukum ni sape yang buat sebenarnye??PAS ke yg cipta hukum ni??nik aziz da komen da..ni bukan PAS yg buat..macam solat..Allah yg tetapkan kite utk solat..bukan PAS yg suruk solat..same macm hudud,bkan PAS yg cipta hukum ni..ni adlah hukum Allah..knape hukum Allah pun kite nk pertikai??

seriously,aku sgt x layak nk ckap pasal bnde ni coz aku sape la..aku sangat byk wat kesalahan,n aku memang hamba Allah yg hina yg slalu bersalah pada-Nya..tpi aku x boleh terima klau hukum Allah ceni jadi mainan..yg berckap itu ini psal kes ni,kate nik aziz itu ini,tunggu je la ape jadi nnti..klau x rase bukit antarabangsa tu bukan musibah,tggu je la yg lain...

cube la jgan ckap main lepas je..bukak mate skit..kesilapan PAS adalah bergabung dlam Pakatan Rakyat yg ade DAP tu,n pakatan yg skang ntah nk jadi ape ntah..xtau la pe nk jadi ngan mlaysia ni..kite same2 doa supaya negara kita aman dan tenteram...amin...

1 comment:

telingkah zapin...* said...

btul tuh..hudud ni hukum Allah...