27 Sep 2010

Hikayat Apartment Kelas Menengah - Kuda putih,abang botak dan dataran lesu

Di suatu pagi yang hening yg tak brape nak panas, aku pergi memandikan kuda putih belaan aku (walaupun sedar hari2 hujan,dimana sbarang perbuatan memandikan tunggangan merupakan prkara yg sia-sia)..Tapi dsebabkan kcintaan trhadap kuda putih ku, ku gagahkn juga hatiku untuk mneruskan pemandian..

Setelah kuda putih ku berkilat dan boleh dijadikan cermin untuk menyikat ramos, aku membangunkan kuda putih ku.."Preennggggggggg!!!!!!!", kuda putihku mendengus manja..wah,rindu sngguh dgan bunyi tersebut..Kelihatan kepulan-kpulan asap putih yang membuatkn kdaan sperti menyambut kedatangan Superman..Tiba-tiba.....

"Adik,ni motor adik ke??Kalau leh,tolong start kat luar eh..Adik pun faham kan" sambil menunjukkan isyrat bsing dan tunjuk kepulan asap tadi..Ya,abang botak yang dinanti telah muncul dengan membawa satu amanat..Terpaksa lah aku membawa kuda putihku ke luar kawasan lapangan lesu terbabit..

Tapi apa-apa pun,kuda berkilat,hati manyak sunang munyaaa....

2 comments:

ira said...

Hahaha. ni ke kuda putih kau. wrengggg wrenggg eh? tp mmg sia2 je basuh sbb skang musim hujan.

Encik Adie said...

ira : aritu mase dtg rmah ko aku bwak kan..syang maaa,klau leh ari2 nk bsuh..huhuhu