26 Jul 2011

Cakap tak serupa bikin 2 (Harga Ayam)

Korang ingat lagi aku ada tunjukkan cakap kerajaan yang tak serupa bikin?Kalau lupa, leh klik kat sini, pasal harga minyak..Masa tu kerajaan janji takkan naikkan sampai akhir tahun..Tup tup tak lama lepas tu harga minyak naik..Kerajaan suruh salahkan harga minyak dunia..

Tapi ini ada lagi satu benda yang aku rasa kerajaan cakap tak serupa bikin..Sebagai rakyat bawahan yang kurang mampu, aku rasa kenaikan harga barang sangat mempengaruhi aku..Tapi kenapa dok berjanji,tapi habuk pun tarak??Tengok je gambar ni, malas nk explain banyak-banyak..


Surat khabar bertarikh 22/03/11, Datuk Seri Noh Omar berjanji harga ayam yang naik macam roket tu, akan kembali stabil dalam bulan April...

Tapi surat khabar yang bertarikh 11/04/11 (bulan April) ni pulak, tak menunjukkan harga ayam semakin stabil, seperti yang dijanjikan pada bulan Mac..Dan kita pun sedia maklum, harga ayam di pasaran sekarang masih belum munasabah, bermaksud kerajaan sampai sekarang gagal mengawal harga ayam, seperti yang dijanjikan..


Dan ini adalah keratan akhbar bertarik 25/07/11..Kerajaan berjanji untuk mengawal harga ayam die bulan Ramadhan ni..Kerajaan menyediakan PasarRamahdan yang akan menawarkan barangan keperluan harian 10-15 peratus lebih murah daripada biasa..Ada konspirasi ke??Maybe aku je fikir lebih-lebih..Takpelah..Kite tunggu je Ramadhan nanti..Kite tengok,sape yang cakap tak serupa bikin...

p/s : Encik Adie berpendapat bahawa, kalau kerajaan betul-betul faham kehendak rakyat dan melakukan apa saja mengikut kepentingan rakyat, takkan ramai pihak yang menentang kerajaan seperti sekarang..

1 comment:

Anonymous said...

so true.i agree wt u!=)