3 Aug 2010

Beg Converse pink,pasar dan nenek separuh abad

Disebabkan tanaman anggur aku membosankan dan tidak memberi apa-apa manfaat,aku pun mengambil keputusan untuk menyibuk kat gerai pakcik aku kat Batu Kikir (sile tau tempat bersejarah ni)..Disebabkan aku pembantu berjaya,aku pun bangun seawal waktu subuh (dimana ibuku sayang akan kejut aku macam biase hari-hari)..Tapi aku tak sangka hari ni bukan seperti hari-hari biase yang aku tempuhi selama ni..Aku tak tau ape yang akan aku jumpe arini..

Dalam 5 jam aku jage kedai kat pasar tu,macam-macam perangai orang aku jumpa,dan majoriti mereka adalah nenek dan atuk setengah abad yang bertemankan tongkat dan anak-anak cucu..Biase lah,mane ade orang yang berkerja nak keluar pasar hari kerja macam ni..So memang golongan tersebut la yang banyak mendominasi tempat kejadian..

Tibe-tibe mata aku terlirik pada satu kilauan yang dihasilkan oleh seutas beg tangan Converse yang berwarna pink,dan disertakan plastik pada pemegang beg tersebut..Pandangan ku terpana dengan pembawa beg tersebut..NENEK??(bukan nenek aku,harap maklum)..Ye,tepat sekali..Seorang nenek dalam umur 60 tahun sedang menggalas beg Converse warna pink..Nak kate beli untuk cucu,aku rasa beg tu dah penuh dengan barang dapur dia..

Kesimpulan nya,bukan anda sahaja wahai Cik Nuyu Amirah yang obses dengan pink..Dan buat pengetahuan anda,anda tidak cumel,melainkan setelah anda papa jadikan sebagai anak papa,hahahaa..Sekian..

No comments: