10 May 2010

Beras emas!!


Nampak apa beza beras kat atas ni??Satu biasa,satu lagi nama dia Gold Rice,yang ditanam ni Carolina.Tapi bukan tu yang aku nak cerita sekrang..Aku rasa tak payah aku nak cakap pasal macam mana Gold Rice ni ditanam,tapi aku nak cerita pengalaman aku makan kat Medan..

Lepas layan boling, saudara Latif Iqramie mencadangkan satu tempat yang baru,yang aku tak pernah makan..So aku pun ikut je la dengan budak-budak lain,sebab aku hanya pembonceng..Kalau yang duduk kat Medan ni,tau lah Cahaya Baru kot..Kedai tu dekat je ngan Cahaya Baru..Kedai mamak (agaknya la)...

Nak dijadikan cerita,amik la lauk masing-masing.Tanpa segan silu aku ambik lauk ayam sahaja,dengan kuah kari..Ayam ngan kuah kari die superb gile..Khir kate harga dia takdelah mahal sangat.So dengan senang hati aku jamah makanan aku..Tiba lah di part yang sedih..

Masa kitorang mintak bill, tangan aku menggigil..

NASIK DIE SAHAJA RP 10,000 (rm 3.50)!!!WTF man!!!1st time aku makan nasik Rp10,000.Ayam die sepotong Rp.10,000 gak..Nasik putih sama harga ngan ayam..Aku suspek die pakai beras emas la,tu yang mahal nak mampus tu..

Sebelum kitorang blah,makcik tu cakap, "Nanti bagitaulah kawan-kawan yerr.."..Aku rasa kedai tu baru bukak kot,sebab aku baru nampak kedai tu..So makcik,ni saya bagitau kawan-kawan saya..

ADA KEDAI MAKAN BARU DEKAT CAHAYA BARU,NAMA DIA ANNAPURANI,DAN HARGA NASIK PUTIH DIA RP.10,000..Sekian terima kasih..

p/s : Tadi ada Gabenor Sumatera Utara sekali makan ngan kami..Kitorang berharap dia belanje semua orang,alih-alih kene bayar nasik Rp.10,000..Stress,stress..

3 comments:

Baly said...

huh..aku mkn buffet kedai arab kat sini USD 8 jek..equally to RM 27..
haa..nk kate ape?hihi
8dollars 2 pon kire mura tu bro..haihh

Encik Adie said...

itu kat sane bro..ni kat indon kot..hahaha..dah la kdai die cikai nak mampos..klau makan kat hotel ke ade la skit..

Lights of Peaceful said...

aku tak pasan lak harga nasik mahal giler babik. CUma aku pasan ayam sepotong Rp10k tu agak melampau la.

Perghh..naseb mlm tu mood aku makan roti bom je (Rp5k). Klu tak, mampos nak bayar harga makan berdua dgn latep. Teh tarik pun mahal kan? dah ar kecikkkkk...