6 May 2010

Budak 6 tahun yang kejam


Kejadian ini berlaku di Medan,Indonesia pada 6 Mei 2010, kira-kira jam 5 petang waktu Indonesia..Peristiwa yang menyayat hati ini disaksikan oleh beberapa budak kecik yang lain..Pelakunya merupakan sekumpulan budak perempuan berusia sekitar 6 tahun hingga 7 tahun, dan berlaku didepan mata aku,atau lebih tepat kejadian itu berlaku kepada diri aku sendiri!!!
Sedang aku berjalan-jalan diwaktu petang untuk pulang ke rumah,ada sekumpulan budak perempuan,yang aku describe sebagai budak hingusan yang tak tau apa-apa.So aku abaikan lah budak-budak tu..Tapi,dengan tidak semena-mena, dialog berikut aku dengar :

Budak 1 : Eih,kamu suka sama abang itu (sambil tunjuk aku)
Budak 2 : Eih,ngapain suka sama dia.Jelek kok (translate : buat apa suka kat die,muka buruk)
Budak 3 : Eih,kamu suka sama dia kan?
Budak 1 : Mana ada.Asal ngomong aja loe (Mana ada.Kau ni main cakap je)

Lepas tu,aku meningkatkan kelajuan langkah aku menjadi 120 langkah per minit, kerana tak sanggup lagi mendengar tohmahan daripada budak kecik..Kalau mereka merupakan awek-awek hot dengan baju tak cukup kain,dengan kasut Prada dan beg Gucci,confirm aku buat tak tau sebab sape lah aku dibanding mereka..Tapi mereka adalah budak hingusan yang pakai seluar pendek dengan rambut mengerbang..Oh tidak!!!Sehina apakah aku ini??

Prasaan aku masa tu,hanya tuhan yang tahu sampai aku rasa nak nyanyi lagu "Hanya Tuhan Yang Tahu" oleh UNIC..Tapi apakan daya, aku tak berapa nak hafal lagu tu..Pedih hati aku,luluh bak habuk kuih batang buruk yang dimakan oleh Dzul diwaktu petang..
Kalau situasi ni berlaku kat korang macam mana?Apa perasaan korang dan apa yang akan korang buat??


p/s : Korang bayangkan,mamat kat atas ni dia panggil jelek..Abih tu kalau Farid Kamil diorang panggil ape??

9 comments:

Munirah Ismail said...

hahaha..touching ngn budak 6 tahun eh adie..olololoo..sume taste org berbeza..just think positive :D:D:D

Nanue said...

br first time singgah. hahahahahahaha lawak

Ikmal Fayadh said...

haha

budak tuh jujur betul!

Encik Adie said...

hahaha..aku smpai skang x dpat trime kjadian ptang tdi..aku ingt smpai mati,budak kecik!!!

ikmal : bdak tu bkan jujur,tpi xde taste..hahaha

Juice said...

budak2 ni jangan bagi muke sangat. haha

aliaa said...

ok la tu dia panggil ko abg..
kalo dia pggl ko kakak cmne..??
jd kak sally lak kn.. :P :P

Ila Aqilah said...

hahaha..adie ni..lawak2..kanak2 mmg cakap jujur..muahaha..

ifrat said...

serius doh...aku nk terbahak td,tp memandangkan rmai org keliling,xjd...yg pastinya, sgt xbleh blah...(xbleh blah ko xnk trima knyataan)...kahkah

Encik Adie said...

ifrat,bkan xdpat trime knytaan..tpi sbab aku tak suka bdak kcik2 da pndai mnipu..huhuhu