24 Dec 2010

Perbezaan artis dulu dengan artis sekarang

Sebab kita dalam mood Anugerah Skrin 2010 malam tadi (yang aku tak berminat lansung untuk tengok), so aku ingat nak cerita sikit pasal artis..Tapi bukan pasal gosip artis..Kalau nak baca pasal gosip artis, baik korang layan Mat Kepoh..Tak reti aku nak gosip-gosip ni (wat muka innocent)..


Aku bukan lah perfect sangat, dan entry ni pun bukan fakta sebenar, tapi aku rasa ada betul nya perbezaan artis dulu-dulu, zaman tv pun ade 2 kaler je, bahasa pun bahasa Melayu klasik punya (Hang Tuah tak masuk, sebab dah ada banyak kaler walaupun dia klasik,hehehee) dengan artis kite sekarang...Dan chill eh pagi-pagi ni, taknak stress-stress..

1. Asal kejayaan

Artis dulu

"Untuk menjadi seperti ini, saya bermula dengan Bintang RTM, Sinaran Pasport Kegemilangan, dan kemudiannya saya melangkah satu persatu untuk menjadi lebih popular.Saya mengambil lebih kurang 10 tahun untuk mendapatkan tempat seperti sekarang..Saya mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah banyak membantu saya"

Artis sekarang

"Nak jadi artis?Senang je..Pergi daftar, beratur panjang-panjang, masuk reality show..Tak kisah pun kalau suara tak sedap sangat, yang penting pandai tarik perhatian juri, muka mesti hensem, lawa..Dah penuh??Jangan risau..Kat Malaysia je ada lebih 50 reality show.."

2. Baju

Artis dulu

"Wah, kamu nampak ramping la Joyah..Kamu pakai korset ya??Berat kamu dah turun nampaknya ni..Elok dengan baju ketat yang kamu pakai"

Artis sekarang

"Wah, gebunya peha you..Tangan you putih betul walaupun kat Malaysia ni panas, tapi nasib baik you cukur bulu ketiak you..Nice cleavage.."

3. Kahwin

Artis dulu

"Saya akan mencintai Sudin selama-lamanya..Doakan kami berkekalan"

Artis sekarang

"Saya dah tak serasi dengan dia..Minta semua jangan masuk campur urusan peribadi saya..Lagipun kalau tak cerai berai, bukan artis la..Mungkin bukan rezeki saya..Tapi dah ditakdirkan jodoh saya dengan Datuk, menteri, YB tu..Terima kasih yer"

4. Bersara

Artis dulu

"Selagi saya masih boleh mencurahkan hasil seni saya untuk peminat, saya akan terus menghasilkan karya yang berkualiti dan menghiburkan peminat sedaya saya"

Artis sekarang

"Belilah kosmetik, minuman untuk kurus, dan ubat saya..Terbaik dari ladang, confirm..Saya ada letak sikit peluh-peluh saya..Mahal tau ni"

Just for fun eh brader..Tapi kalau rasa betul, apa salahnya nak terima.Huhuhu...

No comments: