16 Mar 2010

Adegan cium Dewi Persik dan Indra Brugman


Ape nak jadi dengan perfileman Indonesia,yang mempunyai jumlah penduduk Islam teramai kat Asia Tenggara ni..Semuanya sekarang dah nak ikut barat,termasuk pembikinan filem/movie..Kalau perasan,lebih banyak adegan panas yang berani dilakukan oleh pelakon Indonesia,dan modal filem Indonesia sekarang takde lain dah,cerita remaja (kononnya) yang ala American Pie dan etc,dan jugak cerita hantu yang akan lebih banyak adegan panas seksi meksi pelakon yang tak tau malu daripada seramnya..

Antara cerita tersebut,adalah Tiran yang merupakan singkatan kepada Mati di Ranjang,atau mati atas katil.Cerita ni adalah hasil daripada Maxima Production,yang terkenal dengan filem-filem yang banyak adegan kontroversi..Aku tak tau macam mane jalan caerita die,sebab belom tengok lagi,dan aku tak tengok cerita Indonesia kat wayang..Cerita tersebut dibintangi oleh Dewi Persik dan Indra Brugman..Tetapi apa yang aku nak highlight kat sini bukan pasal cerita tu,tapi adegan ciuman (yang real,bukan edit,bukan camera trick) Dewi Persik dengan Indra Brugman dalam filem tu..Ini ada sikit gambar adegan tu..




Dewi Persik,yang pernah mengeluarkan kenyataan "Jangan ganggu saya.Saya mencari rezeki yang halal",tanpa segan silu mengakui bahawa adegan tersebut adalah nyata,tetapi macam biasa la artis,menyatakan adegan tersebut hanya untuk filem,nothing personal,dan dia tak kekok sebab dah rapat ngan Indra Brugman (maksudnya dah biasa buat ape eh)..Kalau tak caye,klik disini untuk lebih lanjut..

Dunia,dunia..Boleh pulak,untuk berlakon "dihalalkan" adegan-adegan macam tu..Kalau macam tu,takpe lah artis melakukan aksi ranjang (faham-faham sendiri) dalam filem,sebab kalau dalam filem,jadi halal..Inilah die manusia-manusia jahil yang hancurkan agama kita..Macam mane tak datang bala bertimpa-timpa kat Indonesia ni,tapi masih tak sedar lagi masing-masing..

Bukan Indonesia je,Malaysia pun same..Macam cite Remp-it tu,dan macam-macam filem lagi la..Filem Adnan Sempit,seriously best gile bagi aku..Memang aku ngan budak-budak ni (Richie,Mario,Patay) tergelak la..Tapi terus aku tak respect filem tu sebab ade adegan yang bagi aku tak penting pun,dimana ada sekolompok remaja tengah menikmati "pemandangan badan wanita tanpa pakaian".Tak tau lah camera trick ke,betul-betul bogel ke.Walaupun sensored,tapi still aku rase adegan tu tak penting langsung,dan tak sesuai untuk kanak-kanak..

Aku tak de kuasa nak betulkan,maybe boleh cakap-cakap camni lah,Tapi kalau ada yang bace ni orang yang boleh ubah,tolong la sedarkan orang lain..Kalau cerita berkualiti,takde adegan panas pun leh pecah panggung la..

p/s : Moga Malaysia takde cerita-cerita macam ni..

No comments: