12 Mar 2010

Manohara,si penipu besar

Dewi,Daisy(ibu Manohara),Manohara

Pernah dengar nama Manohara?Maybe 99% tahu siapa Manohara..Nama sebenarnya Manohara Odelia Pinot,merupakan model yang berasal daripada Indonesia pernah membuatkan hubungan kedua negara menjadi renggang,dengan menuduh Putera Raja Kelantan, Tengku Fakhry Sultan Ismail Petra melakukan kekerasan seksual terhadapnya,walaupun lansung tidak mempunyai bukti yang nyata dan kukuh untuk memastikan dakwaannya tersebut..Tapi apa yang pelik,rakyat Indonesia kebanyakannya menyokong Manohara,dan menyambut Manohara pulang ibarat wira yang baru mendamaikan 2 negara (padahal melancarkan perang antara 2 negara),dan mendapatkan gelaran (macam Datuk gak lah) atas alasan dianiaya..Pembantu rumah yang dianiaya serata dunia tidak pernah mendapat gelaran-gelaran seperti yg didapat Manohara,hanya kerana mereka bukan model yang seksi-meksi..

Pada 11 Mac 2010 yang lalu,Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengenakan denda sebanyak RM6juta terhadap Manohara dan ibunya yang terbukti bersalah menfitnah Tengku Fakhry..Tapi Manohara si penipu besar ni sangat pandai,kerana hukum di Malaysia tak diterima pakai di Indonesia,melainkan Tengku Fakhry mendakwa Manohara si penipu besar di mahkamah di Indonesia,yang mungkin akan menyokong Manohara..Dan pihak Tengku Fakhry dikatakan akan mendakwa Manohara di mahkamah di Jakarta..

Apa yang aku tak faham adalah,macam mana rakyat Indonesia menyokong Manohara..Tanpa ada sebarang bukti,nama Tengku Fakhry diangkat sebagai Phsychopat,dan Malaysia terus dihina dan dikeji tanpa sebab..Tapi bukan semua macam tu,ada jugak yang mengutuk Manohara..Bayangkan,kalau dah tahu Tengku Fakhry bersalah,kenapa tak terus dakwa di mahkamah?Atau buat laporan polis,atau buat pemeriksaan kesehatan..Apa yang Manohara buat bila sampai di Indonesia adalah memburukkan nama Malaysia di media-media massa,sibuk menghadiri undangan majlis,sibuk mendapatkan gelaran,dan yang paling tak leh terima,sibuk berlakon sinetron (drama)..Itulah TRAUMA BERAT yang disebut-sebut pihak media massa,tetapi trauma berat versi Manohara (dengan klasifikasi macam yang aku nyatakan tadi)..

Kalau nak artikel lebih lanjut tentang Manohara didapati bersalah dan dikenakan denda RM6juta,klik saja disini..Dan aku berharap rakyat Indonesia tidak lagi bermusuhan dengan Malaysia,sebab takde sape yang mahukan perbalahan..

p/s : Malaysian for peace

9 comments:

fariza azwa muhibah said...

die antare makhluk yang paling annoying aku pnah jumpe kat muke bumi. btw, kes die x surut2 lagi eh?

Munirah Ismail said...

expect the unexpected?hurm..mcm CP pnye test pad je..huhu..oloh manohara tuh..kecoh lbey..dia blek indon tuh ko g r katok pale dia..soh dia xyah bsing2..bdk kcik mmg kcoh..hahaha

Encik Adie said...

fariza:blom lgi..blan 9 taun lpas die dah kene byar blik rm150juta..than 11/3 baru2 ni,die kne rm6juta lgi,utk ftnah plak..

choi : tu la psal..bru 16thun,dah pndai nak kawen ngan putra raja..pastu nak hdup liar..

N.R.B.R said...

aku xsuka budak ni.....
"budak"??? i shouldn't call her budak eventhough i'm much2 older than her..

so, we should call her "MAKCIKman"..
she's totally jahat...
perempuan cantik bertopengkan syaitan..

she n her mom 2x5 jahat je..
dah la merosakkan hbngan baik M'sia n Indonesia..

Encik Adie said...

N.R.B.R : yup,jahat gile coz dah rosakkan hbungan msia-indonsia..tpi tak leh trime sbab rkyt Indonesia skong die..

N.R.B.R said...

bcoz most of them x buka mata besar2..
diorg percaya manohara tu membabi buta je...
cuba kita kasi mata kita dkt diorg..
so, diorg maybe akan benci the Real of Manohara a.k.a makcikMAN...

Anonymous said...

me agak this public liar Manohara will go down... ehehe... finally... hope lepas ni tak ada lagi orang yang berperangai dajjal memfitnah dan mengadu domba dua negara Islam untuk meraih keuntungan peribadi.. jahat benar dia nih.. mohon Allah tunjukkan kebenaran, Amin

Lady Qeen said...

Ha! Aku suka ayat, 'memfitnah dan mengadu domba dua negara Islam untuk meraih keuntungan peribadi'.

True babe, mereka2 yg tak tahu apa2 tapi nak ikut gak menangkan perangai aneh pisau cukur ni tak untung sesen pon. Manohara je yang jadik kaya raya (buat filem lah mende) n femes.

Encik Adie said...

betul2..manohara dapat belakon,femes,dapat duit,dapat gelar,org yg skong die dpat peluh,buang duit,dpat dosa..huhhu..