19 Mar 2010

Patuhi lampu isyarat atau papan tanda??

Peristiwa ni berlaku kat Medan,Indonesia..Ingat lagi tak post aku pasal Perbezaan Asam Garam Pemanduan Malaysia-Indonesia??Mesti korang ingat aku main-main je kan..Tapi sebenarnya,itulah yang terjadi..Dan aku ada satu bukti untuk menunjukkan betapa kelakarnya jalan raya di Indonesia ni..Ni salah satu je lah..
Kalau korang duduk kat Medan, belum tentu korang perasan benda ni..Sebab banyak benda lain nak tengok mase kat jalan raya (elak semua knderaan atas jalan,cover line dari polis,dan macam-macam lagi)..Senang cerita,aku pakai gambar la..


Kalau korang tengok dari jauh,papan ni tak ubah macam papan-papan tanda yang lain..Kalau aku pun malas nak tengok,sebab mesti nak suruh ikut peraturan jalan raya..Tak nampak ape die tulis??Meh kite datang dekat lagi..


Perlu nak translate??Tak payah aku rasa,sebab semua dah tahu maksudnya,berhenti bila lampu isyarat warna merah..Tapi kejap..Ape benda benda warna hijau kat bawah signboard ni??Jap,jap,jom usha same-same..

Buat pengetahuan korang,tiang traffic light ni,betul-betul ada kat belakang papan tanda tu..Dan kat seberang sana,takde tiang traffic light lagi..Bayangkan macam mane nak patuhi traffic light..Untuk abang polis,tolong la letak traffic light kat tempat-tempat yang betul sikit..Macam ni ha,pemandu nak tengok traffic light macam mane??Tau la pemandu yang patuh kat undang-undang jalan raya kat sini 5% je,tapi kesian la kat yang 5% tu..

p/s : Traffic light ni,baru je menyala,sebelum ni hanya sebagai tiang je..Dan aku tengok,orang tak pernah pun nak ikut traffic light ni..Menyala ke tak,same je..

No comments: