5 Apr 2010

Budak kecik mempermainkan kematian DIn Beramboi dan Islam

Mesti sangat ramai dah tahu pasal benda ni.Seorang budak sekolah menghina ayat Al-Quran dengan mengatakan sesuatu yang aku tak sanggup nak cakap,dalam Facebook.Dia juga menghina kematian Arwah Din Beramboi..Budak tu nama dia Rafiqin Darwisy,tapi die dah delete FB die,so aku tak boleh nak bagi link FB die..
Apa yang aku sedih adalah, budak ni menghina Al-Quran,dan mengatakan diri sendiri malaikat yang diutus Tuhan..Macam mana la akidah budak-budak sekarang ni..Dan aku pun risaukan diri aku sendiri gak..Macam mana la akidah aku..

Kalau nak mencari publisiti murahan pun,jangan sampai iman kita yang digadaikan..Buatlah sesuatu yang berfaedah dan mantap, supaya orang melihat kita, bukan dengan cara memperbodohkan diti..Orang takkan pandang kita,tapi orang akan ludah kita..Ambik lah pengajaran daripada budak ni..
Ini ada diantara post-post budak ni kat FB yang mendatangkan kemarahan ramai orang :


Inilah permulaan dari tangan yang gatal nak carik publisiti murahan..


Bila orang bagi nasihat,macam ni pulak balasan die..

Okeh die tak boleh terima cara orang tu,tapi perlu ke dia mengatakan bahawa dia adalah malaikat yang diutuskan Tuhan??Apa hukum dia bila dah cakap macam ni??

Bila dah mainkan ayat Al-Quran macam ni,siapa tak marahkan?Aku terus emosi,rase nak cekik-cekik je budak kecik ni..

Sebenarnya,mula-mula budak ni sangat angkuh,bangga ramai caci maki die..Malas aku nak tunjuk,menyampah..Tapi lama-lama,jadi macam ni pulak..Macam orang lain bodoh sangat..

Tak habis-habis,die ingat semua orang nak percaya dengan ayat bodoh die tu..


Last-last,tau jugak die nak mintak maaf.Tapi pada siapa yang perlu die mintak maaf??Bukan orang-orang yang benci ngan die,tapi ada "yang lebih penting" lagi..

Semoga kita dan orang-orang terdekat kita dijauhkan daripada benda-benda macam ni..

Ini merupakan grup yang membenci dia :

Grup Kami Benci RAFIQIN DARWISY mengutuk KEMATIAN DIN BERAMBOI!!

p/s: Umat Islam makin tak bersatu,dan itulah punca kelemahan umat Islam..

4 comments:

Munirah Ismail said...

ya Allah..mungkin harus lempang bdk nih kot?

Encik Adie said...

bukan lempang..sunat je kali kedua.tu pun kalau die dah sunat..

Shee_Q said...

itu la akibatnya xdidik dgn didikan agama...

hidup bebas sgt..pemikiran dia pun dah jadi mcm IBLIS..

Mohd Nasharudeen said...

kalau aku bapak die,dah lama aku bakar die,pastu allah pulak msokkan ke pintu azab yang maha esa tuu...