22 Apr 2010

Serba Putih di Makmal Komputer

Tau kan Makmal Komputer?Aku sampai skang tak faham kenapa ianya dipanggil makmal,sedangkan kita tak buat apa-apa eksperimen pun dalam Makmal Komputer..Dan dari kite sekolah sampai la masuk universiti, mesti ada praktikum komputer..Dan tadi juga merupakan praktikum komputer paling aneh dalam hidup aku,sepanjang aku hidup..

KENE PAKAI LAB COAT DALAM MAKMAL KOMPUTER!!!

Seriously aku tak faham kenapa kene pakai lab coat,sebab kite takkan pernah handle bahan kimia dalam makmal komputer,apatah lagi nak letupkan syiling (macam Abang Japri buat)..Jadi apa tujuan lab coat dalam makmal komputer??Lepas kami kaji dan bincang di meja bulat, kami dapat beberapa sebab kenapa harus pakai lab coat :

1. Untuk mengelakkan makanan jatuh pada baju
- Seperti yang kita tahu, praktikum komputer sangatlah bosan, dan biasanya kita akan surf internet,daripada dengar apa yang pengajar ajarkan..Dari pengalaman,layan Facebook mesti ade air ngan makanan..So untuk elakkan baju kotor, harus pakai lab coat..

2. Lap air liur
- Fungsi die lebih kurang macam yang pertama tadi..Lab komputer yang membosankan membuatkan kita mengeluarkan "saliva" (faham kan??)..Daripada saliva anda dengan kapasiti 500ml itu terlekat kat baju atau lebih teruk,kat seluar waktu bangun nanti,lebih baik kene kat lab coat..

3. Poket tambahan
- Ada berapa poket kat baju korang selalu pakai?1 je kan?Dengan adanya lab coat,poket akan menjadi 3, dan dengan itu, anda lebih mudah untuk menyorokkan PSP,handphone, malah Tamagochi apabila pengajar round kat belakang nak tengok korang buat ke tak Adobe yang die suruh buat tadi,atau adakah anda sedang melayari "Melayu Boleh".TETTTTT!!!!

4. Of course, sebab ia adalah merupakan praktikum
- Dah name pun praktikum a.k.a lab,so secara automatic korang kene pakai baju untuk lab,iaitu lab coat..One day aku nak tukar praktikum komputer jadi "santai di makmal komputer"..

Ini adalah merupakan keadaan di mana praktikum komputer serba puith,in case korang tak pernah tengok (kat Malaysia aku rase takde macam ni kot,hahaha...)

Ini lah dia keadaan praktikum komputer dengan lab coat..Tak rase aneh ke??

Gadget pertama di kesan : Handphone di tangan kanan..Heeeee

Nampak yang baju biru tu??Aku taknak masukkan gambar dia,tapi dia paksa dengan ugut nak cubit aku sampai biru..So aku terpakse.Sori semua..

Aku dah lame tak nampak game ni..Aku rase last aku main taun 1999 kot..Hebat teknologi indonesia ni..

Aktivit pertama dikesan : Baca buku yang takde kene mengena ngan komputer..

Wah..Mamat ni nampak macam rajin je..Macam tekun je belajar,walaupun ilmu komputer..Bagus2,macam ni lah kite nak..

Cait..Salah bagi kesimpulan awal lah..Rupanya main Solitaire..

Aktiviti kedua dikesan : Mengorat awek kat komputer sebelah,weeewwwww...

p/s : Kat screen saver die tulis " For FK USU (fakulti kedokteran universitas sumatera utara) 'jenious' only"..Ah yer..Sangat la 'jenious' eh orang yang buat tu..Buat malu kaum (indonesia okay) je..Telebih blaja agak eh..

3 comments:

Ikmal Fayadh said...

aaahh tak sabar rasanya nak praktikum komputer, nampak macam best aja.

tapi serious..nampak macam bodoh juga.

Hamba Allah SWT said...

Haaa...core tea ko...
macam syal caption gambar ak..hahat

Encik Adie said...

ikmal : korang taun ni ade kae lab komputer??bkan nmpak mcam bdoh,tpi mmang nmpak bodoh pun pkai lab coat tu,hahaha..

jie : Assalamualaikum brader..